Wdrożenie ISO 26000 jest jednym z działań niezbędnych do stworzenia przedsiębiorstwa etycznego, przejrzystego i skupiającego uwagę na ważnych dla społeczeństwa wartościach. Wspomniane wdrożenie niesie ze sobą korzyści także od strony PR. ISO 26000 może poprawić opinie inwestorów czy partnerów biznesowych, a także doprowadzić do zwiększenia efektywności i zaangażowania pracowników. Otwiera także drzwi na nowych klientów oraz udziałowców. Tym samym pozwala na poprawę wyniku finansowego przedsiębiorstwa.
Ciężko jest oszacować, ile konkretnie kosztuje wdrożenie ISO 26000, ponieważ wiele zależy od tego, jak obecnie działa przedsiębiorstwo. W niektórych przypadkach nie potrzeba licznych zmian lub firma ma nieskomplikowane procedury. Z drugiej strony może się okazać, że eksperci od normalizacji ISO będą musieli wykonać dużo pracy, włącznie ze szkoleniami dla pracowników czy zarządu. W każdym przypadku korzyści są z pewnością warte inwestycji, ponieważ przedsiębiorstwo stanie się bardziej wiarygodne.
Wagę normy ISO 26000 potwierdzają liczne opinie przedsiębiorców, którzy postanowili przeprowadzić wdrożenie w swojej firmie, zyskując możliwość współpracy z innymi podmiotami, w tym również rządowymi. Większa wiarygodność marki przyciąga zarówno inwestorów, klientów, jak i pracowników. Dzięki temu biznes może się rozwijać w sposób zrównoważony oraz efektywny. Opinie przedsiębiorców wspominają również o aspekcie środowiskowym, który jest szczególnie istotny w dzisiejszych czasach.